Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios de CCOO País Valencià | 27 julio 2024.

CCOO insisteix que la Conselleria de Sanitat hauria d'haver presentat el Pla de vacances amb antelació

• L'Administració proposa mesures que afecten les persones treballadores però que no ha consensuat amb els sindicats.

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris, FSS CCOO PV, considera inacceptable que a quatre dies del començament del període vacacional proposat per la Conselleria de Sanitat, es convoque la Taula Sectorial únicament per a informar, ja que no s'ha donat als sindicats l'oportunitat de negociar o fer-hi aportacions.

11/06/2024.
Centre de salut

Sanitat ha reiterat que la demora es deu al fet que esperaven que, en el Consell Interterritorial el passat del 5 de juny, el Ministeri de Sanitat donara alguna solució a la falta de personal facultatiu per a cobrir vacances, a causa en part, al fet que els MIR finalitzen la seua formació més tard a causa de l'aturada per la pandèmia. CCOO considera que la Conselleria de Sanitat òbvia en el seu argument que la gestió del personal és competència seua i que, intentant traslladar la responsabilitat al Ministeri només està tirant pilotes fora.

El Pla de vacances presentat se circumscriu majoritàriament al personal facultatiu com si fora un problema conjuntural i no estructural de tots els departaments, quan històricament la contractació per a la substitució ha sigut escassa i com a norma, cada estiu les substitucions d'estiu s'han limitat a les zones turístiques que augmenten considerablement la seua població.

D'altra banda, amplien unilateralment el període per a gaudir les vacances del 15 de juny al 30 de novembre. CCOO ha exigit, davant aquesta decisió no consensuada amb la part social, la compensació de tres dies com indica la norma per al personal que accedisca a gaudir de les seues vacances en aquest període proposat, que està fora del vacacional ordinari.

La intenció és reforçar les zones turístiques recorrent a mòduls de reforç, mobilitat forçosa per a les ASI (agrupacions sanitàries interdepartamentals) i altres compensacions. Una vegada més, la recepta que s'aplica són mesures per a continuar esprement un personal que treballa al 200 % durant tot l'any, en lloc d'apostar per la substitució i el reforç de les plantilles.

CCOO ha manifestat que hauria d'haver presentat el Pla de vacances amb anterioritat a la Taula Sectorial per a poder fer aportacions. De fet, en compliment del que estableix el Decret de jornada, la proposta de substitució de vacances que remeten els departaments a la Conselleria ha d'anar acompanyada de l'informe emés per les juntes de personal; per la qual cosa se'ls hauria d'haver presentat el Pla amb caràcter previ, cosa que no s'ha fet, i s’ha incomplit una vegada més la normativa en vigor que regula la jornada, els permisos i les vacances del personal.

CCOO considera que la reunió de hui ha sigut un paperot merament informatiu, ja que fins i tot la mateixa Conselleria de Sanitat ha enviat nota de premsa abans que acabara la reunió de la Taula.