Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios de CCOO País Valencià | 4 mayo 2024.

Conveni sanitat privada

La reunió d'ahir a la vesprada, convocada per UGT, per a la constitució d'un conveni autonòmic per a la sanitat privada, va finalitzar sense èxit. Com ja havíem advertit des de CCOO, les patronals que hi ha actualment no ostenten representativitat suficient, quant al seu àmbit funcional i territorial, per a negociar un conveni col•lectiu autonòmic per a la sanitat privada.

09/02/2023.

Considerem que no ha sigut efectiva ni suficient aquesta acció i CCOO creu que el treball per a la creació de patronals legitimades per a negociar ha d'anar per altres vies.

L'única patronal que es va mostrar disposada a negociar un conveni col·lectiu va ser l'Associació Empresarial de Centres Sanitaris d'Hospitalització de la Província d'Alacant (ACENSAH), i la seua pretensió era fer-ho solament per a la província d'Alacant que és on el conveni actual recull un augment salarial d’IPC+1 % cada any.

Ens sembla lamentable que les empreses s'organitzen allí on han d'aplicar un augment salarial (Alacant). Quan aqueixes mateixes empreses, que tenen centres a Castelló i València amb els salaris congelats des de 2016, es neguen a formar una patronal per a aqueixes dues províncies.

Des de CCOO, una vegada més, i com ja hem fet públicament en altres ocasions, reiterem la necessitat i la urgència de regular i millorar les relacions laborals del sector, sobretot per a les províncies de Castelló i València, que són les que no tenen augment salarial, i instem a les empreses que es constituïsquen en patronal.

Tornarem a mantindre una altra trobada el 7 de març. Totes les parts ens hem compromés a reflexionar.

CCOO continuarà treballant per unes millores laborals per a totes els professionals i totes les professionals del sector en tot l'àmbit de la Comunitat Valenciana.