Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios de CCOO País Valencià | 26 abril 2024.

Reunió del Fòrum de Negociació del Personal en Formació Especialitzada

Dijous passat es va reunir el Fòrum de Negociació del Personal en Formació Especialitzada que es dedica a millorar les condicions de treball dels RESIDENTS i les residents.

24/02/2021.

S’hi van aprovar algunes mesures que beneficien al col·lectiu com són:

1.- Compensació per guàrdies en els mateixos termes que resulten d'aplicació al personal estatutari (amb la condició que hi haja informe favorable de la respectiva Comissió de Docència o, si s’escau, denegació justificada).

2.- Aplicació de les reduccions de jornada per conciliació de la vida familiar i laboral en els mateixos termes que són aplicables al personal estatutari.

3.- Millores retributives, a aplicar des de l'1 de gener de 2021, que significa un augment lineal al mes durant cada any de residència de 28.91 per a les especialitats d'infermeria i de 38.54 per a la resta d'especialitats.

4.- Aplicació de la normativa prevista per al personal estatutari en matèria de dietes al personal resident en formació que realitze guàrdies d'atenció primària.

5.- La CSUSP augmentarà la concessió de llicència fins a 70 hores per a l'assistència a cursos, màsters o tesis doctorals homologadescom cal, sempre que tinga l'aprovació del tutor i la comissió de docència.

6.- Creació d'un òrgan supervisor de les condicions de treball del personal amb contracte per a la formació especialitzada en ciències de la salut.

A més, la Conselleria es va comprometre a portar al Ministeri la modificació de la normativa en vigor perquè tot el personal resident tinga unificat els seus aspectes econòmics; el reconeixement del dret a l'abonament del desplaçament diari i puntual interjornada en activitats obligatòries fora del centre formatiu; que es reconega el dret a 4 mesos de rotació externa per any; perquè es reconega una ràtio màxima de 4 residents per adjunt amb un màxim d'un R1; i la petició d'atorgar visat als residents extracomunitaris.

La Conselleria elaborarà una Guia que es remetrà als departaments amb les condicions laborals del personal en formació.

CCOO ha sol·licitat l'elaboració d'un calendari de negociacions per seguir amb la millora de les condicions de treball del personal en formació.