Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios de CCOO Galicia | 19 abril 2024.

CCOO denuncia incumprimentos laborais no servizo de cociña da residencia Divina Pastora de Vilagarcía

• Esta mesma semana, o sindicato porá os feitos en coñecemento da Inspección de Traballo

A Federación de Sanidade de CCOO de Galicia denuncia os incumprimentos laborais no servizo de cociña da residencia Divina Pastora de Vilagarcía de Arousa. O persoal está a vivir unha situación «límite» que motivou que a pasada semana houbese unha reunión co alcalde para o informar da problemática e pedirlle que a trasladase tanto á dirección da residencia como ao seu padroado. Así mesmo, o sindicato presentará esta mesma semana unha denuncia na Inspección de Traballo.

14/10/2019.

Segundo CCOO, os problemas orixináronse en marzo do ano pasado, cando unha nova empresa (Alprinsa, con sede en Asturias) se fixo cargo do servizo de restauración da residencia e subrogou o persoal. O cambio de titularidade «xa comezou mal», sinala CCOO, pois prescindiuse de dúas persoas. No último ano e medio continuaron os problemas, con xornadas laborais «que superan con moito o límite de corenta horas semanais» e o incumprimento dos períodos de descanso e da súa distribución.

Tamén hai unha sobrecarga de traballo, tanto pola falta de persoal, como pola non cobertura de baixas médicas. Isto provoca que as traballadoras e traballadores deban asumir tarefas que en principio non lles corresponden, sexa de tipo burocrático ou de pedidos de material, labores de preparación de alimentos, cociñado, tarefas de limpeza e outras.

A Federación de Sanidade de CCOO asegura que estas «deplorables» condicións de traballo repercuten na saúde dos traballadores e das traballadoras —aumentou o número de baixas médicas no último ano e medio— e tamén na prestación do servizo ás persoas residentes.

Actualmente, o persoal do servizo de restauración fórmano un cociñeiro, unha limpadora, unha axudante de cociña e dous axudantes de comedor que traballan en dúas quendas para un centro con algo máis dun cento de persoas entre residentes e as relixiosas que o dirixen.