Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios de CCOO País Valencià | 30 junio 2024.

#OrganitzaElTeuOrgull

CCOO PV crida a celebrar el 28J i reivindica ‘Educació per a viure. Organització per a lluitar’

El sindicat anima a la seua afiliació a participar de forma conjunta amb la pancarta de CCOO PV en les mobilitzacions del Dia Internacional de l'Orgull LGTBI+ al País Valencià. Una commemoració que continua sent molt necessària per a visibilitzar les discriminacions persistents i per a defensar els seus drets.

25/06/2024.
    Organitza el teu Orgull: manifestació a València.

Les discriminacions, els atacs i els discursos d'odi continuen sent una realitat tristament quotidiana per a lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals. Per això, la commemoració del 28J, continua sent tan necessària per a visibilitzar les discriminacions persistents i per a defensar els seus drets.

Per a continuar avançant és necessari organitzar-se, perquè sense organització sindical no podrem erradicar la precarietat i la falta de drets que pateixen les persones del col·lectiu i tampoc podrem continuar progressant. En CCOO apostem per aprofundir en l'educació, perquè sense aquesta, no podrem fomentar una societat que cuide la convivència davant de l'odi.

Cal frenar els discursos LGTBI+fòbics que fomenta l'extrema dreta, per a combatre'ls amb més pedagogia, amb més educació. Educació i organització per a avançar, i no retrocedir, en drets.

Pe que fa a l'àmbit de l'acció sindical l anegociació col·lectiva CCOO celebra l'aprovació del reglament que desenvolupa l'article 15 de la Llei LGTBI-Trans i compromet el seu actiu sindical en la negociació de mesures planificades que promoguen la diversitat en les empreses i protegisquen totes les persones. Incloent-hi els protocols davant de l'assetjament LGTBI+fòbic.

Organitzar-nos requereix formació, per això el sindicat posa a disposició totes les eines per a fer front a les situacions d'assetjament, orientar a les persones del col·lectiu i per a fer una negociació col·lectiva que permeta una vivència plena en l'àmbit laboral a totes les persones independentment de la seua orientació o identitat sexual o de la seua expressió de gènere.

Perquè la lluita pels drets LGTBI+ és una lluita material i les CCOO tenim clar que és fonamental donar la batalla en els centres de treball. Perquè ens juguem unes condicions de vida dignes per a totes les persones.

Mobilitzacions Dia de l'Orgull LGTBI+ al País Valencià

- València. 28 de juny. 19.30 hores. Manifestació des del Pont de l'Exposició.

- Castelló. 28 de juny. 12.00 hores. Concentració i lectura del manifest a la seu de CCOO (Plaça de les Aules, 6).

- Elx. 28 de juny. 20.00 hores. Concentració Plaça de Baix.

- Alcoi. 28 de juny. 19.00 hores. Concentració Plaça de l'Ajuntament.

- Xàtiva. 29 de juny. 20.00 hores. Manifestació des de la Casa de les Dones fins a l'Ajuntament.

- La Pobla de Vallbona. 19.00 hores. Concentració Plaça Vicente Alba.

Recursos

Com ser jove LGTBI+ i no morir en l'intent. Diagnòstic dels principals problemes amb què es troben en l'ocupació, en l'educació, en l'accés a l'habitatge (o en casos extrems el sensellarisme), la salut i la salut mental, l’LGTBI+fòbia i el sexili.

La LGTBIfobia desde la prevención de riesgos laborales (octubre de 2023),

Guía de Actuación frente a la LGTBIfobia en el ámbito laboral (maig de 2023)

Igualdad y diversidad en los convenios colectivos (juny de 2022).