Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios de CCOO País Valencià | 19 mayo 2024.

Un jutjat anul•la les candidatures d'UGT i SATSE en les eleccions al Comité d'Empresa de les ressonàncies magnètiques d'Alacant

El jutjat dictamina que aquests sindicats no van presentar les seues candidatures davant la mesa electoral dins del termini establit, la qual cosa vulnera el que disposa la normativa que regula les eleccions sindicals. Indica que es tracta d'un assumpte legal comú i que segons les normes esmentades, les candidatures han de ser presentades a temps davant la mesa electoral. Si la mesa decideix permetre una altra manera de presentació, ha de fer-ho abans que expire el termini.

08/05/2024.
    Resonancia

La Sentència destaca que “s'ignora si la candidatura d'UGT es va presentar en termini, ja que no hi ha constància ni del lloc, ni de la data i hora” i que “no havia autoritzat prèviament la mesa electoral la presentació en unitats de registre de l'ocupador”.

En la Sentència consta textualment: “el que no pot admetre’s és que, no argumentant-se ni provant-se impossibilitat de presentació de candidatures davant la mesa electoral i no havent-hi habilitació/autorització ni acord sobre una altra forma i mitjà de presentació diferent a la de la mesa electoral, esgotat el termini, s'admitisquen candidatures no presentades conforme al procés electoral reglat, davant l'òrgan competent i dins del termini legalment previst”.

El jutjat assenyala també en la Sentència, en relació a l'argument d'UGT, que “la voluntat ha de manifestar-se conforme al procés electoral, amb observança de la previsions legals i no de qualsevol manera” i aclareix que “són precisament les previsions legals les que conformen el dret fonamental a la llibertat sindical i garanteixen la participació dels sindicats en els processos electorals en la forma establida per la llei ja que el procés electoral és un procés normat que cal seguir escrupolosament per tots els participants”.

En conseqüència, es declaren vàlidament proclamades les candidatures que es van presentar conforme al procediment reglat.

Cal recordar que CCOO sempre ha defensat la legalitat del procés electoral com a garantia dels drets de participació de les persones treballadores i que no ha tingut un altre interés que la defensa dels drets del personal de les ressonàncies per a millorar les seues condicions de treball. Si no es garanteix que el procés ha complit amb aquests preceptes, les bases per a arribar a acords en les taules de negociació poden quedar invalidades i li haguera servit a la Conselleria de Sanitat per a no complir amb els acords pactats.

Pots ampliar la informació en la Secció Sindical de CCOO.