Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios de CCOO País Valencià | 5 mayo 2024.

L'Àrea Pública de CCOO PV considera que el nou acord de legislatura és un bon punt de partida però s'ha d'avançar més

CCOO PV ha signat l'Acord per a l’XI legislatura, en la reunió de la Taula General de Negociació de personal funcionari, estatutari i laboral (TGN I) que preveu mesures que milloren les condicions laborals i els serveis públics.

25/04/2024.
    Acuerdo legislatura

Aquest acord és un punt de partida, un inici que permet establir les bases per a continuar amb la millora de les condicions laborals i els serveis que es presten. Per a CCOO és l'arrancada de les negociacions i fixa objectius que, en aquest sindicat, entenem com no limitatius. Més aviat creiem que la consecució d'aquests hauria de facilitar que puguem abordar altres qüestions que per al sindicat són també prioritàries.

Aquest acord podria haver sigut més ambiciós per la qual cosae no renunciem a avançar més enllà, conscients de les moltes i diverses dificultats que pateixen els nostres serveis públics.

L'Administració ha establit un cronograma, que CCOO assumeix com un calendari de temps màxim perquè estem convençuts que moltes de les metes que recull l'acord es poden complir en menys temps.

Els serveis públics valencians s'enfronten a problemes molt importants que necessitaran la participació de totes les parts, Administració i sindicats, per afrontar-los amb solvència i de manera simultània per al manteniment de la seua qualitat. Problemes com l'envelliment de la plantilla i la seua renovació, la necessitat de mantindre la temporalitat dins de límits raonables, així com la necessitat d'adaptar l'Administració a la societat actual.

En aquest sentit, destaquen la incorporació de moltes de les reivindicacions del sindicat com són l'aplicació de la jornada de 35 hores en tots els sectors de la Generalitat, la continuïtat de la lluita contra la bretxa salarial, l'estabilitat en l'ocupació i la reducció de la temporalitat, el teletreball, continuar avançant en les mesures per a la protecció contra la violència de gènere i en prevenció d'agressions al personal empleat públic, entre altres.

CCOO PV valora que hui comencem a caminar, amb el convenciment que la qualitat del servei i les condicions laborals dels empleats i de les empleades públics, estan íntimament lligades.