Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios de CCOO País Valencià | 27 abril 2024.

CCOO reclama vigilants de seguretat en tot el Departament de Salut de Manises

• Aquest mes sense previ avís s'ha retirat el vigilant de seguretat dels centres de salut Aldaia i Manises, on es produeixen constants incidències.

La Secció Sindical de CCOO en el Departament de Salut de Manises reclama una vegada més l'augment de vigilants de seguretat a l'Hospital de Manises i Hospital Militar, així com que existisca aquesta figura en els centres d'atenció primària per a evitar agressions al personal.

21/03/2024.
Centre de Salut de Manises

Igual que les agressions a sanitaris/àries han augmentat en altres departaments de salut, el de Manises no és una excepció. Malgrat aquest increment, aquest mes sense previ avís, s'ha retirat el vigilant de seguretat dels centres de salut d'Aldaia i de Manises, on es produeixen constants incidències, que no arriben a més gràcies a aquest/a professional. L'endemà de la retirada d'aquest recurs, es va produir una situació conflictiva en el Centre de Salut d'Aldaia que no es va poder evitar. El personal va passar moments d'angoixa per haver patit agressions anteriors, ja que són molt freqüents.

D'altra banda, en els centres d'atenció primària, consultes externes de l'Hospital de Manises i Hospital Militar, unitats de suport de salut mental i urgències hospitalàries, les consultes no estan comunicades, amb la qual cosa el personal sanitari del Departament no té una via d’escapada, element de seguretat que previndria les agressions i que les persones treballadores se sentiren segures en els seus llocs de treball.

El personal del Departament de Manises té dret a la protecció en els seus llocs de treball i Sanitas, empresa que gestiona aquest departament, té el deure de protegir-lo. CCOO considera inacceptable romandre en aquesta situació.

No es pot tolerar la passivitat de Sanitas davant de les agressions verbals i psicològiques que pateixen els i les professionals en prendre la decisió unilateralment de retirar els vigilants de seguretat en els centres on ja s'havien patit agressions, quan aquesta mateixa setmana s'ha iniciat una campanya institucional contra les agressions i el conseller de Sanitat va afirmar que reforçaria amb vigilants de seguretat els centres amb més risc d'agressió, després de superar per primera vegada el miler d'agressions contra els professionals sanitaris l'any 2023. Així mateix, des de la secció sindical animem els companys i les companyes a denunciar totes les agressions patides.