Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios de CCOO País Valencià | 4 mayo 2024.

CCOO demana a Sanitat fixar el calendari per a la reconversió dels llocs d'auxiliars administratius/ives en administratius/ives

CCOO ha sol•licitat a Sanitat, en Taula Sectorial, que prenga mesures per a complir amb l'acord de reconvertir els llocs d'auxiliars administratius/ives a administratius/ives a través d'un procés de selecció concorde i assequible amb les seues funcions i restringit a promoció interna.

19/02/2024.
    aaaaaaaaaaaaaaaaa

El personal auxiliar administratiu del grup C2 realitza pràcticament les mateixes funcions que el personal administratiu classificat en el grup C1, no obstant això, malgrat fer el mateix treball, les retribucions salarials són molt diferents.

Una reivindicació històrica del sindicat és aconseguir que la mateixa administració sanitària reconeguera la igualtat funcional i la necessitat de reclassificar la funció administrativa de C2 a C1.

CCOO va demanar a l'anterior administració la reconversió de totes les places d'auxiliar administratiu i al febrer de 2023, la Conselleria ens va presentar una proposta que secundàrem. Aquesta consistia a reconvertir 500 llocs C2 a C1 cada any fins a aconseguir els 2.500 llocs de treball, quedant a expenses de l'informe jurídic sobre el procediment per a la seua execució.

CCOO va promoure una esmena a la Llei de Pressupostos de la Generalitat perquè el procediment fora mitjançant un concurs de mèrits. Encara que la proposta no ha sigut aprovada en Les Corts, l'Administració sanitària actual s'ha compromés a desenvolupar el procediment per a complir amb aquest acord.

Aquest sindicat continuarà perseverant fins a aconseguir que es faça justícia per a solucionar la situació: a mateix treball, mateixes condicions(incloses les retributives).