Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios de CCOO País Valencià | 26 abril 2024.

En el Dia internacional de les persones majors, CCOO celebra les pròximes millores laborals per a la Dependència

• Pròximament es produirà la signatura del Conveni col•lectiu de gestions integrals (residències, centres de dia i centres de víctimes de violència de gènere) amb avanços importants en salaris i condicions laborals.

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris, FSS CCOO PV, en el Dia de les Persones Majors que se celebra l'1 d'octubre, celebra que la lluita del sindicat per millorar el sector de la dependència done els seus fruits. Portem anys reclamant millores tant en les ràtios de personal per a garantir la qualitat assistencial en les residències i centres de dia, com en les condicions laborals del personal per evitar la fugida dels professionals a uns altres sectors.

30/09/2022.
.

Enguany veiem amb optimisme que per fi hi haja avanços per a millorar les condicions laborals en el sector de la dependència amb el nou Conveni de gestions integrals i l'acord de l'acció concertada per a entitats sense ànim de lucre, que juntament amb el nou Decret de tipologies contribuiran a una major qualitat assistencial a les persones majors.

Quant a l'acord per a nou Conveni col·lectiu de gestions integrals, aconseguit fa una setmana, afecta unes 9.000 treballadores de centres i serveis de titularitat pública i gestió privada, com ara residències i centres de dia de la tercera edat, servei d'ajuda a domicili i centres d'atenció a dones víctimes de violència de gènere.

Aquest document inclou millores substancials en les condicions de treball i en les retribucions i pretén convergir amb els salaris i la jornada dels empleats/ades públics/iques de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives. Aqueixes mateixes millores es van aconseguir pel juny en l'acord d'acció concertada, un altre pas important per a posar fi a la precarietat laboral.

D'altra banda, el nou Decret de tipologies també inclourà novetats en el sector ja que millora substancialment les ràtios de personal duplicant l'actual, la qual cosa contribuirà positivament en l'atenció directa al resident.

Reconeixem l'esforç realitzat per la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives en reconéixer les mancances que hi ha i adoptar les mesures pressupostàries necessàries perquè aquestes millores siguen una realitat.

CCOO espera que aquests canvis acaben amb els salaris baixos, les jornades interminables, les ràtios insuficients, així com amb les altes exigències físiques i psicològiques que provoquen una fugida dels professionals i de les professionals cap a altres sectors, arribant fins i tot que hi haja categories que són difícils de cobrir, com és el cas d'infermeria o TCAE (tècnica en cures auxiliars d'infermeria).