Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios de CCOO País Valencià | 26 abril 2024.

MESA TÈCNICA DEL SES

22/09/2022.

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ens ha reunit en una Mesa Tècnica per a tractar problemes del Servei d'Emergències Sanitàries. Com és habitual, segueixen sense entrar en el fons de la qüestió, oferint pegats, sense solucionar els problemes de fons.

Des de CCOO exigim una negociació integral del SES que solucione problemes i que faça més atractiu al personal aquest servei, fidelitzant als treballadors i treballadores.

CCOO proposa:

- La inclusió dels conceptes de nocturnitat i treball per torns per a tot el personal.

- La reversió dels TES com a personal estatutari.

- Augment de salari per a totes les categories.

- Promoció de la creació de l'especialitat mèdica d'urgències que permetria als i les professionals a canviar de lloc a determinades edats.

- L'abonament de les jornades addicionals a mes vençut.

- Evitar les contractacions d'un dia i substituir per nomenaments d'un mínim de 4 jornades. Si fa falta personal crear places estructurals.

- L'abonament de la restauració o permetre que el personal del SAMU s'alimente als hospitals públics.

- Que no isca cap SAMU sense facultatiu/iva.

Mentre no s'aborde la reforma d'aquest servei essencial de manera integral no se solucionaran els problemes de cobertura dels llocs de treball, que poden repercutir de manera negativa en l'assistència a la població.

La Conselleria ha proposat el canvi del complement específic d'infermeria del B a l'A amb la mateixa quantitat econòmica, amb el que s'elimina l'exclusivitat. CCOO no renunciarà al fet que, el personal del SAMU i de l'equip mòbil siguen retribuïts amb els complementsde nocturnitat i treball per torns.