Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios de CCOO País Valencià | 26 abril 2024.

CCOO proposa la inclusió de quatre categories noves en salut pública

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris, FSS CCOO PV, ha presentat a la Conselleria de Sanitat una proposta per a la millora de la salut pública a la Comunitat Valenciana, amb la finalitat de corregir les deficiències detectades amb motiu de la pandèmia per la covid-19. Deficiències com a conseqüència de les polítiques sanitàries mantingudes durant les últimes dècades i l'escassa inversió en recursos en aquesta àrea.

09/05/2022.
    .

A més, volem deixar constància de l'enorme labor realitzada pel personal de la salut pública malgrat les dificultats, que ha sigut la responsable de frenar el desenvolupament de la pandèmia i s’hi ha enfrontat de manera eficaç.

Aquesta nova proposta completa la ja presentada per aquest sindicat al novembre a l'Administració sanitària, on destaquem el servei de salut pública com un dels pilars bàsics que assenteix el sistema sanitari i assenyalem la necessitat de realitzar-ne un reforç estructural i un canvi en el sistema organitzatiu. Vam proposar una sèrie de mesures que resumírem en 10 punts i sol·licitem un calendari de negociació per a abordar els temes plantejats.

Tenint en compte que en aquest moment es troba en procés de negociació la relació de llocs de treball (RLT) de naturalesa funcionària i està previst un increment de la plantilla, amb la finalitat de poder donar resposta a l'activitat que té assignada salut pública i el correcte desenvolupament dels programes de salut, drogodependència, campanyes de prevenció i promoció de la salut, etc., volem aprofundir en la proposta que presentem sobre la incorporació de noves professions. Per a això és necessària la creació de quatre noves categories:

• Nutricionista/dietista de salut pública
    • Tècnic/a en comunicació de salut pública
    • Psicòleg/oga de salut pública
    • Treballador/a social de salut pública

És per tot això, que la FSS CCOO PV ha sol·licitat expressament la creació de les categories proposades més amunt i l'obertura del procés de negociació corresponent en la pròxima convocatòria de la mesa sobre la RLT del personal funcionari de gestió sanitària per a tractar-ne la inclusió i els requisits de provisió d'aquests llocs de treball.