Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios de CCOO País Valencià | 17 julio 2024.

CCOO valora la decisió de la Conselleria de Sanitat de constituir el fòrum de negociació de les condicions de treball del seu personal laboral.

Per a CCOO aquesta és una reivindicació històrica, que reclama des de fa anys als diferents governs valencians i que no s'ha atés fins ara

04/08/2020.
    Conselleria de Sanitat

És indubtable que el conflicte provocat pel personal en formació MIR ha posat en evidència la necessitat de disposar d’un marc formal de negociació de caràcter autonòmic, on debatre i acordar millores per al conjunt del personal laboral dependent de la Conselleria de Sanitat.

Per a CCOO és important que tots els acords aconseguits en matèria de condicions laborals tinguen les màximes garanties perquè els pactes i acords que s'aconseguisquen en el seu si es donen amb seguretat jurídica, tal com exigeix aquest sindicat. Per a això, s'ha de garantir que la composició d'aquest fòrum de negociació tinga legitimitat suficient, i garantisca la participació dels sindicats amb representació en l'àmbit en la proporció a la representativitat obtinguda en les eleccions sindicals, d'acord amb la normativa i la jurisprudència en matèria laboral.

CCOO té una sèrie de propostes per a aquest personal, que el sindicat va presentar fa uns mesos al Ministeri i a la Conselleria de Sanitat, per a impulsar la negociació de les mesures en el seu àmbit corresponent.

Entre les més importants es troben:

1.- Control efectiu de l'horari, regulat per a tot el personal laboral en l’àmbit estatal. Assegurar l'efectiva lliurança de les guàrdies.

2.- Impulsar l’actualització convenient de la normativa bàsica d'aplicació; el RD 1146/2006 per a millorar (a tot l'estat) les condicions del personal resident.

3.- Regular la jornada complementària, amb un màxim de 4 guàrdies mensuals (que podrien elevar-se a 5 en condicions excepcionals). En cap cas superar les 55 guàrdies a l'any.

4.- Adaptar la jornada laboral a la Directiva europea de temps de treball.

5.- Establir el dret a la restauració en les guàrdies d'atenció primària i especialitzada.

6.- Totes aquelles mesures que milloren les condicions del personal en formació, i portar a la Mesa les seues reivindicacions i inquietuds.