Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios de CCOO País Valencià | 29 marzo 2024.

CCOO es mobilitza per la jubilació als 60 per al personal sanitari i sociosanitari

• S'han presentat més de 150.000 signatures que donen suport a aquesta petició.
  • La sanitat i la dependència són els sectors laborals on hi ha més riscos i de diferent naturalesa.

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris, FSS CCOO PV, es mobilitzarà demà per reclamar que s'avance l'edat de jubilació als 60 anys al personal sanitari i sociosanitari. Al matí s'han convocat concentracions en els centres de treball sanitaris a les 11 hores i a la vesprada hi haurà mobilitzacions a les 18 hores en les capitals de província de Castelló, València i Alacant.

27/05/2022.
Valencia Jubilación 60

A més de les mobilitzacions, s'han presentat avui, en el Ministeri de la Seguretat Social, més de 150.000 signatures que s'han recollit a nivell estatal per a donar suport a aquesta petició.

El sindicat reclama la jubilació als 60 per a aquest personal que està sotmés en els seus llocs de treball a factors i condicions laborals que impliquen un major perill per a la seua salut a causa dels seus torns, horaris o exposició a riscos biològics o químics, entre uns altres aspectes.

La sanitat i la dependència són els sectors laborals en els quals més riscos i de diferent naturalesa es concentren en un lloc de treball. Molts fins i tot es materialitzen en una sinistralitat laboral major i amb unes condicions de salut pitjors quan s'aconsegueix l'edat de jubilació.

Per l'octubre CCOO va presentar una proposta al Ministeri de la Seguretat Social, pel febrer es va celebrar una gran concentració a Madrid i demà 30 de juny tornarem a reivindicar a la Comunitat Valenciana que la jubilació als 60 anys siga una realitat.

També recorda que hem de cuidar a qui ens cuida.

CONCENTRACIONS:

D’11 a 11.30 h. en els centres de treball