Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios de CCOO País Valencià | 29 marzo 2024.

CCOO exigeix a la Conselleria que porte a la Mesa Sectorial la modificació de l'estructura del SES

La Conselleria de Sanitat, saltant-se els procediments de negociació als quals està obligada i sense informar la Mesa Sectorial, ha iniciat un procés de renovació del CICU que pot afectar tota l'estructura del SES. Aquesta modificació, sota la forma de Decret, està en exposició pública en la web de la Conselleria sense que del text puga extraure's cap informació de l'abast d'aquesta, ja que l’escrit publicat és un resum sobre la necessitat d'aquesta modificació.

03/02/2021.
    Urgencias La Fe

En data d’avui desconeixem l'abast d'aquesta modificació, per la qual cosa ens hem posat en contacte amb la Conselleria de Sanitat per exigir-li informació sobre les seues intencions, recordar-li que qualsevol modificació que afecte les condicions laborals del personal ha de passar obligatòriament per la negociació en Mesa Sectorial i exposar-li la posició de CCOO sobre aquest tema, que resumim en els punts següents:

• Qualsevol mesura que afecte les condicions de treball del personal del SES ha de ser negociada en Mesa Sectorial.
    • Manteniment d'estructura provincial del CICU per entendre que és una estructura més efectiva i eficient en la resolució de les emergències.
    • Reforçament de les plantilles.
    • Reconeixement retributiu adequat a la figura del coordinador/a CICU d'acord amb la responsabilitat i la dedicació inherents al seu lloc de treball.
    • Millora de les infraestructures amb una adequada dotació de mitjans informàtics, telefonia, ràdio i mobilitat.
    • Tindre una adequada dimensió de conductors/es que permeta l'assistència als professionals sanitaris dels PAS i llocs de difícil accés.
    • Mantindre la composició dels equips assistencials SAMU amb la dotació existent de facultatiu, personal d'infermeria i TES.

Us mantindrem puntualment informats sobre qualsevol novetat.