Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios de CCOO País Valencià | 16 abril 2024.

CCOO ha celebrat una concentració en contra del tancament de l’Hospital València al Mar

• Aquest sindicat sol•licita que l’empresa lluite pel seu personal i el reubique en altres hospitals del grup amb garanties.

CCOO ha celebrat avui una concentració per mostrar la seua oposició davant el tancament de l'Hospital València al Mar i l'acomiadament de la plantilla. L'empresa ha dictat un acomiadament col·lectiu sense plantejar-se altres opcions i sense haver intentat reflotar aquest centre hospitalari.

01/07/2020.
Valencia al Mar

Des de 2012, l'empresa Vithas ha anat desmantellant l'hospital a poc a poc atribuint-ho a pèrdues econòmiques però la veritat és que porten anys tancant serveis com ara oftalmologia, digestiu, hemodiàlisi, dany cerebral, alguns serveis de consultes externes, de salut mental, o fins i tot urgències, quan eren àrees totalment rendibles.

Així mateix, la Conselleria de Sanitat li va concedir part de les cirurgies que formaven part del pla per a reduir les llistes d'espera però que van acabar fent-se en un altre centre i l’any 2019, es va reubicar part del personal en altres hospitals per a després acomiadar-los.

CCOO recorda que hi ha persones que porten més de 40 anys treballant en aquest centre hospitalari i que ara amb 60 anys queden abandonades i amb dificultat per trobar una altra ocupació. Fins i tot hi ha famílies en les quals ambdós membres es veuran afectats i sense treball, en una època econòmicament delicada.

Aquest sindicat sol·licita que l'empresa lluite pel seu personal i el reubique en altres hospitals del grup amb garanties i que d'aquesta manera no contribuïsca a la destrucció d'ocupació que s'ha incrementat recentment per la covid-19.