Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO de Les Illes | 25 abril 2024.

CCOO serà exigent amb el compliment del II Acord de Millora de l’Ocupació pública

A la mesa General de Funció Pública que s’ha realitzat avui horabaixa l’administració ens ha anunciat les dificultats d’aplicació de la pujada salarial als empleats i empleades públiques aprovat al Consell de Ministres el mes de gener. També ens han confirmat que el proper dia 19 de març ens tornaran a reunir per concretar dades i possibilitats per fer front aquesta situació. Davant aquesta situació, l’àrea pública de CCOO reclama com sempre hem fet, el compliment dels acords i anuncia que en funció dels resultats de la reunió de la setmana que ve valorarà iniciar una campanya de mobilitzacions.

11/03/2020.

Davant l’anunci de l’administració de les Illes Balears de la manca de perspectiva d’aplicació de la pujada salarial del 2% pactada al “II Acord de millora de l’ocupació pública i condicions de feina” i aprovada al Consell de Ministres el passat mes de gener, el Reial decret-llei 2/2020, de 21 de gener, pel qual s'aproven mesures urgents en matèria de retribucions en l'àmbit del sector públic, l’àrea pública de CCOO fa les valoracions següents:

Els acords signats s’han de respectar i complir.Aquesta pujada salarial estava prevista i, per tant, ara no es pot al·legar manca de pressupost per poder afrontar-la.Cal tenir en compte que l’acord signat contempla la pujada salarial de tots els empleats i empleades públiques de l’estat. La no aplicació de la pujada als treballadors i treballadores públiques de les Illes Balears crea unes desigualtats que no podem tolerar.Els empleats i empleades públiques són el pilar fonamental de la societat del benestar. Pensem que haurien de ser una prioritat pel Govern de les Illes Balears i que no poden tornar a ser els primers en pagar les insuficiències de la gestió econòmica.Exigim a l’administració que doni la importància que es mereixen els treballadors i treballadores públiques i s’ocupi de la millora de les seves condicions sociolaborals.

També volem posar de manifest que mentre s’està treballant per a negociar un tercer acord de millora amb el ministeri, ens queden molts punts d’aquest segon acord per complir. Per tant necessitem no solament assegurar l’increment salarial acordat sinó també l'impuls de les ofertes d'ocupació pública i dels processos d'estabilització i consolidació, els plans de carrera professional, els plans d'igualtat entre altres qüestions.

Per tot això l’àrea pública de CCOO anuncia que segons els resultats de la reunió de la setmana que ve valorarà iniciar una campanya de mobilitzacions per reclamar el compliment íntegre del “II Acord de millora de l’ocupació pública i condicions de feina” i una previsió de l’aplicació de la pujada salarial. Volem recordar que els treballadors i treballadores públiques encara no han recuperat tot allò que ens van prendre els anys de crisi i ara sembla que tornen a ser els primers que paguem els ajustos pressupostaris.